zaterdag 7 juni 2014

Peterseliepesto

Koelkastopruimdag vandaag.

In het cutterdink: een grote bos platte perselie, een stuk parmezaanse kaas in blokjes gesneden (ik denk een gram of 50), een 100 gram noten, olijfolie en grof zout en peper.


't Ruikt vooral machtig lekker. Dat komt door die noten. Op de Kouter is sinds een tijdje een winkel met nog wat werk aan de website. Het gevecht met mezelf om niet te bezwijken voor de geconfijte appelsienen met chocolade was episch, maar ik ben er toch in geslaagd om buiten te wandelen met een deftige pot verse fruitsla en een grote zak noten (en ja, een zakje hazelnoten in een chocoladejasje).

Enig probleem: al die noten zijn daar blijkbaar gebrand. Dat is op zich natuurlijk niet verkeerd, maar het is niet wat ik wou. Ik heb ze dan daarnet maar in die pestosaus gedraaid en tot mijn grote verbazing is het echt een verrijking voor de smaak en vooral de geur. Komt dat rieken!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen